in ,

“Sudah-sudah lah kecam” – Nurse Ceritakan Detik Sebak Saat Mengendalikan Jemaah Tabligh Yang Dikuarantin Covid-19

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Tak dinafikan jumlah catatan kes positif Covid-19 di negara ini berada di tahap membimbangkan sehinggakan Perdana Menteri kita terpaksa extend tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.


Ia berikutan dengan jumlah kes pesakit Covid-19 yang meningkat dari hari ke hari, umumnya mendakwa golongan majoriti yang menjadi penyebab utama adalah ahli-ahli tabligh yang menyertai satu acara di Sri Petaling sebelum ini.

Sehubungan dengan itu, ramai yang mengecam golongan ini kerana ada segelintir yang tidak mahu membuat pemeriksaan, malah ada yang terus labelkan semua golongan ini pembawa utama.

 

Mereka tak marah cakap pun baik-baik”

Namun begitu, bukanlah semua yang bersikap ‘lepas tangan’ sepertimana yang kita fikirkan. Seorang jururawat yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga mereka semasa di kuarantin ini, begitu sebak saat menjaga mereka.

Perkongsian itu viral di Facebook dan Twitter saat jururawat itu ceritakan detik-detik sebak menjaga mereka saat ramai orang di alam maya melemparkan tohmahan kepada golongan ini.

Katanya mereka semua baik-baik, lemah lembut dan sopan santun. Sampai penat kerja pun boleh hilang.

Bukan itu sahaja, jururawat itu pun turut tersentuh apabila ada sahaja golongan ini yang meminta pertolongan untuk bantu meringankan beban kerjanya itu.

Jangan kata jururawat, kami sendiri mendoakan agar pesakit-pesakit ini sembuh, dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa.

 

Baca : [TERKINI] Malaysia Catat Kematian KETIGA Akibat Covid-19, Pesakit Dari Kluster Tabligh

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.