“Senyap je jammed2 ni. Tengah tahan berak ke” – Lawak Habis Baca Keluhan Pengguna Jalan Raya Di Map Chat Waze!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Semalam boleh dikatakan antara hari yang paling sesak bagi pengguna jalan raya yang ingin pulang ke Kuala Lumpur selepas berhari raya selama seminggu di kampung halaman.

Rata-rata yang memandu sudah pastinya merujuk aplikasi Waze yang memaparkan perkembangan trafik terkini serta jalan alternatif lain jika anda sedang mengalami kesesakan jalan raya.

Tapi apa yang best dengan aplikasi ni, selain dari boleh pantau keadaan trafik, korang jugak boleh berkomunikasi dengan pengguna lain yang berada di atas jalan. Melalui map chat, nampaknya ramai Wazers meluahkan keluhan serta troll lawak untuk isi masa lapang semasa tersekat dalam jammed

 

“Kami nak gi KL, tak tau ada jem” 

Menerusi perkongsian di Twitter, netizen dah kumpulkan siri map chat dari Wazers sepanjang kesesakan jalan raya minggu lepas yang akan buat korang gelak habis. Berdekah woi min baca kerenah sorang-sorang. 

Sumber: Twitter

 

“Nak berak doh. Mana pulak tupperware kuih semalam tu??”

Sumber: Twitter

 

“Jemput datang raya ke kereta saya… lama lagi jem ni” 

Sumber: Twitter

 

“Kenapa jem nihhh tau kawin dengan jiran sebelah rumah” 

Sumber: Twitter

Ketawa terbahak-bahak min baca komen setiap sorang. Bosan nau korang ye atas highway! Semoga selamat sampai.

Baca: “Makcik tak reti bersyukur ke?”- Netizen Kecam Wanita Ni Sebab Pertikai Duit Raya Pemberian Anak Saudaranya

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!