“Sambil jalankan tugas, dia sedekahkan bacaan yassin utk pesakitnya” – Sikap Murni Nurse Buat Netizen Tersentuh

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Salah satu pekerjaan yang sering mendapat tanggapan negatif orang ramai adalah jururawat kerana sikap agresif mereka kepada pesakit.

Tapi tak semua macam tu tau, jangan disebabkan sikap begitu oleh segelintir golongan jururawat ni semua kena tempias, masih ada yang berhati mulia macam individu dalam foto yang dikongsikan oleh Rizal Halim ni.

 

Nurse ni, sambil dia jalankan tugas, dia sedekahkan bacaan yassin utk pesakitnya”

Seorang jururawat dilihat membaca yassin kepada pesakitnya sambil menjalankan tugas. Apa yang menarik perhatian netizen adalah, kebiasaanya ramai nurse-nurse muda ni dikatakan bermasalah.

Ada yang penggeli, ada yang suka marah dan ada juga berkasar dengan pesakit, tak dinafikan masih ada nurse yang baik tapi sikap murni individu ni lain daripada yang lain.

Ya lah, selalunya benda buruk je orang viralkan apa salahnya kalau kita viralkan benda-benda baik macam ni kan?

Ramai netizen dari bermacam-macam platform media sosial tersentuh bila melihatnya sebab kebanyakan keluarga pesakit letakkan semua bebanan itu kepada nurse semata-mata

 

Adik angkat pernah masuk ICU 2 bulan lepas, pernah juga nurse bacakan yassin – Netizen

Ada netizen dah alami sendiri pengalaman sebegini, mungkin kita terlalu pandang mereka pada satu sudut sampai tak nampak sudut baik mereka.

 

Baca : Pakcik Tuduh Anak Tak Nak Hantar Ke IJN, Nurse Tampil Dedah Kisah Sebenar

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.