“Menyusahkan orang lain nak masuk Australia!”

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Semua sedia maklum, ada ramai rakyat Malaysia yang pergi ke Australia sama ada untuk sambung belajar mahupun untuk bekerja. Tapikan, malangnya ramai orang Malaysia yang bekerja secara haram! What?!

Baru-baru ni, seorang individu kongsikan tweet mengenai rakyat Malaysia yang ke Sydney, Australia untuk kerja petik buah. Katanya,

Sumber: Twitter

 

Kerja halal tapi cara haram?

Selain itu, individu tersebut juga mempertikaikan walaupun membuat kerja halal, tapi cara yang digunakan adalah haram. Katanya lagi, mereka yang masuk ke Australia dengan saluran yang salah ni, menyusahkan orang lain.

Sumber: Twitter

 

Ada yang tak setuju…

Bukan itu je, individu ni turut kongsikan respon mereka yang tak setuju dengannya dan juga menyuruh orang lain untuk pilih belajar di tempat lain selain dari Australia.

Sumber: Twitter

 

Bukan pendatang haram, tapi…

Selain itu, menurut individu tersebut, ada jugak yang cuba mempertahankan bahawa mereka yang bekerja di sana bukan pendatang haram.

Sumber: Twitter

 

Sebabkan mereka, rakyat Malaysia susah nak masuk Australia

So, orang ramai yang nampak tweet ni jugak turut sama bersetuju dan terkilan sebab orang Malaysia susah nak masuk Australia disebabkan masalah yang dilakukan segelintir rakyat kita.

Sumber: Twitter

 

Bukan semua rakyat Malaysia buat macam ni

Walau bagaimanapun, ada juga yang turut mengingatkan yang masalah ini hanya dilakukan oleh  segelintir rakyat Malaysia je dan menegaskan mereka ke sana untuk mencari rezeki.

Sumber: Twitter

So, apa kata korang pasal ni? 

Baca: Memalukan! Lelaki Malaysia Kena Tahan di Melbourne Airport Sebab Simpan 900 Bahan Porno

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Amalina Zainal

Seorang yang optimis dan teliti serta berkemahiran dalam berkomunikasi; boleh bekerja dalam pasukan, berfikiran terbuka dan seorang yang menepati masa.