“Lain kali selidik dulu” – Niat Baik Adik Ni Pimpin Ibunya Yang Buta, Tapi Kena Marah Sebab…

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Syurga itu terletak dibawah kaki ibu. Begitulah kata-kata yang kita selalu dengar setiap kali kita baca kisah-kisah sedih pasal insan yang pernah melahirkan kita. Dari kecil hingga dewasa ibu menjaga kita dan kita wajib balas jasa mereka dengan jaga mereka semula.

Kisah yang kami nak share kali ni juga berkenaan ibu dan anak. Memang sedih bila admin baca caption tweet oleh @IzwanHs ni. Cuba korang tengok sendiri tweet dekat bawah ni.

Cepat sangat judge

Niat baik adik ni nak tolong ibunya yang kurang upaya untuk ambil wuduk tapi kena marah memang buat admin terkesan.

Betul, anugerah Tuhan di muka bumi ni adalah ibu. Berbaktilah kepada ibubapa kita selagi termampu. Kalau dorang dah tak ada, banyakkan buat amalan untuk dorang, semoga tenang disana.

Marilah kita doakan supaya urusan kedua anak beranak ni sentiasa dipermudahkan. Doa juga supaya anak ni ditempatkan di syurga dan dapat membimbing keluarganya yang lain disana. Amin

Biar berjasa kepada ibu yang buta, jangan buta hati kepada ibu yang banyak jasa. 

Astaghfirullahalazim! Sampai macam tu sekali orang kita cakap. Kalau takde urusan buat apa nak masuk tandas berlainan jantina kan? Padahal boleh je tanya baik-baik. Tak pasal-pasal kena bodoh pulak. 

Semoga kita semua diberi kesempatan untuk berbakti kepada kedua ibubapa kita. Bukan bagi duit je, kadang-kadang tu balik lah juga ke kampung, jenguk dorang. Dorang rindu sebenarnya tu, tapi taknak cakap, takut anak-anak risau.

 

Baca: “Ni bapak puteri ayu” – Netizen Terbahak Tengok Kuih Yang Dibuat Oleh Ibu Lelaki Ini

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.