“Kekal sihat daripada jadi kurus” – Lelaki Ditegur Muhasabah Diri Kerana Mengeluh Rasa Diri Gemuk Walaupun Berat 44Kg

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Sementara ramai yang ingin menambahkan berat sebab terlalu kurus dan ramai yang struggle dapatkan berat ideal, wujud pula individu yang masih rasa diri besar padahal kalau dijelaskan berat badan sahaja orang dah tahu itu bukanlah sebesar mana yang disangka.

Ada seorang pemuda mengeluh apabila berat badannya yang hanya 44 Kilogram dah merasakan dirinya ‘gemuk’, jadi ada individu lain menegur supaya embrace dengan apa yang dia ada.

 

I down sebab i give up berat tak turun turun sampai 40 until now. Aku gemok kot!”

Pemuda ini pada asalnya 46 kg dan telah berjaya turunkan 44kg, sasaran yang diingini untuk mendapatkan 40kg. Jadi, dia putus asa nak turunkan sebab cubaannya untuk mencapai apa yang disasarkan itu.

Macam dikatakan tadi, bila dapat tahu berat je dah tahu ia tidaklah segemuk mana yang disangkakan, sampai psikatri sendiri dah syak sesuatu.

Sumber : Twitter

Jadi, ada sorang netizen terpanggil dengan keluhannya dan menegur supaya mementingkan kesihatan daripada fizikal.

Malah ada netizen juga menegur supaya dia muhasabahkan diri. Teguran itu telah mendapat perhatian tuan empunya badan sendiri.

Bagaimanapun, pemuda yang dikenali sebagai Anas ini bersikap terbuka dengan retweet segala teguran-teguran tersebut.

Bukan itu sahaja, kecaman yang dia terima pun dia retweet semua ni. Untuk pengetahuan, dakwaan kecaman yang mengatakan dia sengaja nak perhatian itu ditepis oleh Anas kerana…

 

I do really having mental problem. ANXIETY DISORDER, DEPRESSION, OCD & the latest one ANOREXIC prescribed with regularly LORAZEPAM & ESCITALOPRAM.”

Katanya sewaktu dia muat naik tweet tersebut, dia tengah ada mental breakdown. T

Tapi kalau korang baca tweet dia awal-awal, perasan kan dia ada runding dengan psikatri? Jadi, usahlah kita mengecam tanpa asal usul periksa.

Apa pun, embrace yourself dan sayangilah diri kita ni.

 

Baca : [VIDEO] Iklan Produk Lokal Teruk Dihentam Kerana Hina Wanita Gemuk

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?