Gara-gara Betulkan Samping, Muka Remaja Tertusuk Besi Kerana Terjatuh Longkang

Sehingga hari ini, mesti ramai lagi kenalan atau saudara mara yang masih menganjurkan rumah terbuka pada hujung minggu meskipun Syawal sudah di penghujungnya.

Namun, sedang kita seronok beraya jangan pula kita lupa akan keselamatan diri.

Sabtu lalu, seorang kanak-kanak berumur 13 tahun telah terlibat dalam sebuah kemalangan ketika dia sedang dalam perjalanan untuk pergi beraya di Kuala Selangor Jaya.

Gambar hiasan

Lengkap berbaju melayu dan bersampin, Iwan mula mengayuh basikalnya ke sekolah untuk menghadiri jamuan hari raya bersama rakan sekolahnya di SMK Kuala Selangor.

Namun, secara tiba-tiba sampingnya telah tersangkut pada tayar basikal ketika dia sedang mengayuh di tepi jalan.

Gambar hiasan

Enggan berhenti, dia pun bertindak untuk membetulkan sampingnya itu sambil mengayuh berbasikal. Tangan kirinya digunakan untuk membetulkan sampin manakala tangan kanannya pula sedang memegang pemegang brek.

Oleh kerana tidak fokus sepenuhnya pada jalan, dia mula hilang kawalan basikalnya yang ketika itu sangat berhampiran dengan longkang. Walaupun telah berusaha, dia gagal mengawal lalu jatuh menjunam ke dalam longkang tersebut.

Namun, penderitaanya tidak terhenti di situ. Mukanya telah tersusuk besi tajam yang kebetulan berada di dalam longkang tersebut dan menyebabkannya mengalami kecederaan teruk di bahagian muka.

Sumber : Facebook
Sumber : Facebook

Iwan kemudian terus digegaskan ke hospital dengan bantuan orang ramai untuk menerima rawatan. Menurut seorang pengguna Twitter, semasa mangsa sedang menerima rawatan di hospital, dia langsung tidak menangis semasa lukanya dijahit malah masih boleh bersikap positif lagi sepanjang insiden itu.

“Tahan sikit ye?”

Kanak-kanak lelaki yang tidak diketahui namanya itu cuma berkata,

“Tak apa doktor, saya kuat.”

Urat sarafnya dilaporkan terputus dan dia terpaksa menjalani pembedahan untuk merawat kecederaan tersebut. Namun, dia masih cekal menghadapi dugaan tersebut dengan senyuman walaupun dalam keadaan sakit. Hebatlah dik!

Sumber : Twitter
Sumber : Facebook

Kini, dia telah pun menjalani pembedahan dan sedang berehat menunggu hari untuk dirinya pulih seperti dahulu.

Sumber : Twitter
Sumber : Twitter

Semoga adik dapat pulih cepat dan boleh sambung beraya lagi ye!

Baca : Tiga Beradik Berbasikal Sejauh 570 Kilometer Demi Menyambut Aidilfitri Bersama Ibu

Ditulis oleh Syahirah Izzati

Seorang gadis yang mampu makan dan tonton video kucing secara berterusan di luar norma manusia biasa. Kurang songeh dan berkebolehan membuat anda tersenyum sinis.