“Dah banyak kali sampai sekarang tak dapat restu” – Ayah Perkosa Anak Sebagai Syarat Kalau Nak Jadi Wali Untuk Nikah

Gunakan restu sebagai ayah untuk si ‘haruan makan anak ini’ jadikan ia sebagai umpan untuk melempiaskan nafsunya kepada anak kandung sendiri.

Perbuatan terkutuk yang dilakukan oleh bapa kandung durjana tu dah dibuat sampai 9 kali, tapi janji hanya tinggal janji.

 

Selalu keluar masuk penjara

Hal itu disahkan oleh pihak polis sendiri. Lapor Tribunnews, mangsa dari Indonesia ini baru sahaja berusia 14 tahun

Mangsa yang dikenali sebagai Melati itu merupakan anak dari hasil perkahwinan ayahnya bersama isteri pertama yang dah bercerai sebelum ni.

Hubungannya dengan ibu kandung Melati hanya bertahan beberapa tahun, dan berkahwin lain tak  lama dari tempoh penceraian itu.

Saat mereka bercerai, Melati dikatakan masih kecil lagi.

”Sejak masih kecil setelah kedua orang tuanya bercerai, mangsa memang tinggal bersama ayahnya (suspek) dan ibu tirinya”

Melalui rekod polis dikatakan si bapa ni kerap melakukan jenayah sampai selalu keluar masuk penjara akibat kes kecurian dan penyalah gunaan senjata tajam. Suspek mula dibebaskan pada tahun 2018 untuk kesalahan terkini.

 

Minta restu ayah lepas bebas penjara sebab nak kahwin, tapi ayah bagi syarat…

Sepanjang ayahnya meringkuk dalam penjara, Melati tinggal bersama atuknya, tapi setelah dibebaskan dia tinggal semula dengan ayah kandungnya itu, bermula dari sinilah berlakunya memori gelap Melati.

Bila dapat tahu ayahnya dah bebas, dia ada minta keizinannya untuk menikah, tapi si bapa durjana ni pergi letak syarat kalau nak turutkan.

“Suspek ugut dia tak merestui pernikahan anaknya kalau tak menuruti keinginan tersangka berhubungan seksual”

Takut dengan ugutan ayah dia, Melati terpaksa akur dengan kehendaknya. Dia terpaksa melayan nafsu serakah demi nak dapat restu ayahnya untuk jadi wali nikah.

Perbuatan terkutuk itu dilakukan pada tahun lalu.

 

Kalau tak nak turutkan kena pukul

Kalau Melati enggan menuruti kemahuannya, suspek akan ugut untuk pukul mangsa lepas dah sedap buat banyak kali, kejam!

“Sejak tahun 2018 hingga bulan November 2019, suspek sudah rogol korban sebanyak sembilan kali” kata polis lagi.

5 kali di sebuah rumah, dua kali di tempat sendiri masa isteri tidur dan dua kali di sebuah rumah tumpangan dekat kawasan mereka tinggal.

Tak tahan dengan ancaman dan kemahuan kejam ayahnya itu, Melati akhirnya mendedahkan perkara ini kepada atuk dan tunangnya.

 

Dah banyak kali janjikan nak restui pernikahan, tapi tak dapat-dapat.

Selepas banyak kali diancam, dipergunakan oleh ayah sendiri, janji hanya tinggal janji, mangsa akhirnya ceritakan hal ini kepada datuk dan tunangnya.

Modus operandi bapa durjana ini berakhir setelah kekasihnya sendiri dapat makluman yang bapanya minta lagi untuk disetubuhi beberapa minggu lepas.

Disebabkan itu, bapanya telah di tangkap dibawah akta perlindungan anak dan kekerasan serta persetubuhan terhadap remaja bawah umur di negara tersebut.

“Disebabkan suspek merupakan ayah kandung mangsa, maka  hukumannya ditambah 1/3 yang membuat suspek boleh disabitkan penjara maksimal 20 tahun”

 

Dia anak kandung saya, kecawa saya dia tak perawan lagi” – Ayah kandung

Ketika ditangkap, bila polis tanya samada dia tak dapat ‘bersama’ isterinya, suspek hanya diam saja.

Tambahnya lagi, alasan dia melempiaskan nafsu dengan anak sendiri adalah disebabkan itu anak kandung dia dan kecewa dapat tahu yang anak dia dah tak virgin.

Masa dia buat benda tak senonoh tu isterinya masa tu tengah tidur

 

Baca : “Padan muka!” –  Ibu Bapa 6 Budak Ampang Ditahan Polis Sebab Bagi Anak Bawa Basikal Lajak

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?