“Bangsa paling takde nilai & kasta paling bawah”- Lelaki Kutuk Orang Asli Ikut Sedap Mulut, Buat Netizen Panas

Malaysia terkenal sebagai negara yang kaya dengan masyarakat yang berbilang agama, bangsa dan budaya. Malah ia selalu dijadikan contoh oleh negara lain kerana walaupun dengan kepelbagaian ini, rakyat Malaysia masih mampu mengekalkan keharmonian dan kesepaduan antara kaum.

Namun baru-baru ini kecoh di facebook bilamana ada seorang individu bertindak ‘kurang ajar’ apabila menjatuhkan martabat dan maruah masyarakat Orang Asli di negara ini.

Korang baca dan nilaikan sendiri okay :

 

Bangsa paling xde nilai dan kasta paling bawah. Aku malu mengaku orang Malaysia sebab ada penduduk orang asli, pengotor.

Sumber : Facebook

Difahamkan komen ini telah dilakukan beberapa hari yang lalu, menyebabkan ramai netizen tak puas hati dan bertindak membuat laporan polis terhadap pemilik akan facebook yang hanya dikenali sebagai Shah ini.

Admin tengok pun macam melampau sangat.

Sumber : Facebook

 

Pesanan aku..jangan lah hina orang lain sedangkan kita pun ada kekurangan.

Sebagai rakyat Malaysia yang hidup dalam negara yang sama, kita seharusnya mengekalkan keamanan dan keharmonian dengan saling menghormati antara satu sama lain.

Seperti yang dikongsikan pengguna facebook ni, yang merasakan adalah tidak wajar lelaki tersebut bertindak sedemikian kerana semua manusia tak sempurna.

 

Dari pada komen menghentam kat fb, baik pi baca kamus lagi baik.

Baca : Eee JAKUN nya! Well be like Pemuda Orang Asli Ni Tepis Skeptikal Orang Suka Guna Ayat Jakun

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.