Netizen Bengang & Meluat Melihat Gaya Lelaki Ini Ajuk Orang Cacat Atas Kerusi Roda Sebagai Bahan Lawak

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Buat lawak tu memang satu perkara yang menghiburkan tapi kenalah jaga batasan, jangan lah sampai jadikan kelemahan orang sebagai lawak jenaka.

Memanglah ia tak ditujukan kepada sesiapa tapi hilang sensitiviti itu, rasanya tak perlulah kongsikan lawak-lawak sebegitu di media sosial, bukan semua orang ada pemikiran sama macam kita.

Silap pemuda ini, lawak yang dia kongsikan di Instastory mengajuk gaya orang cacat ini mengundang kecaman netizen setelah ada pengguna Twitter viral kan kelakuannya itu.

 

Menjengkelkan!

Video seorang lelaki berlakon gaya orang cacat diatas kerusi roda hospital sambil disahut dengan gelakkan rakan-rakannya ini ternyata membuatkan netizen kurang senang melihatnya.

Dalam masa dua hari video ini dimuat naik, lebih daripada 20,000 jumlah retweets telah diraih, rata-rata netizen bengang dengan kelakuan pemuda ini.

Disebabkan itu, wanita yang kongsikan video ini mendapat satu kiriman mesej daripada satu fake account menggesa agar padamkan video tersebut dan cuba nak ‘heret’ dia ke mahkamah kerana melakukan buli siber. Hurmm, kalau tak tuan empunya badan, mungkin kuncu diaorang lah kot.

 

Tuan empunya badan depressed sebab dah kena viral

Bagaimanapun wanita ini ada mengekakan pendiriannya dan mendakwa bahawa apa yang dilakukan ini bukan lah buli siber.

Malah dia langsung tak takut jika individu tersebut ingin mengenakan tindakan undang-undang keatasnya.

Selepas ianya viral, pada mulanya dia ingin memadam video tersebut, tapi tak jadi apabila ada pihak menjelaskan mengenai perbuatan yang individu tersebut lakukan itu boleh juga rujuk kepada garis panduan undang-undang yang berkaitan dengan golongan kelainan upaya ini.

 

“The government has my back!”

“Anyways Ima delete this tweet in a few so y’all better screen record it and repost it bitchesssss because they can’t file a lawsuit on all of us lmao.Also follow me for updates. Nvm y’all I’m officially unstoppable!! These bicthes can’t kill me! The Philippines government has my back !”

Kecaman itu semakin teruk sehingga ada netizen stalk orang tu dan laporkan kepada pihak majikannya. Netizen pun, cukup-cukup lah sekadar mengajar orang tu takpayah lah over sangat, mungkin dia dah belajar daripada kesilapan, cuba kalau kena kat batang hidung sendiri?

Malah siap ada yang dm lelaki tersebut dan memberikan kecaman hebat atas tindakan yang dilakukan. Ia kerana perbuatan itu telah menyinggung perasaan segelintir pihak. Tulah lain kali cakap siang pandang-pandang cakap dengar-dengar.

 

Baca: Memang s*al haram jadah jadi manusia!” – Bapak Tibai Anak OKU Guna Wayar Periuk Nasi Sebab Pergi Bermain Buat Netizen Hangin!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?