“Memang s*al haram jadah jadi manusia!” – Bapak Tibai Anak OKU Guna Wayar Periuk Nasi Sebab Pergi Bermain Buat Netizen Hangin!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Tanggungjawab sebagai ibu dan ayah adalah untuk mendidik anak supaya menjadi orang berguna, memastikan anak mendapat makan pakai yang sempurna, diajarkan ilmu supaya cemerlang duniawi dan ukhrawi.

Namun sayang seribu kali sayang sekiranya ibu dan ayah yang sepatutnya menjadi insan contoh dalam hidup anak-anak, bertukar menjadi ‘binatang’ yang tiada hati perut.

Semalam viral di media sosial gambar seorang kanak-kanak yang bahagian belakang badannya cedera teruk dengan luka yang dalam akibat didera dengan wayar periuk nasi oleh insan bergelar ayah..melampau betul dapat ayah macam ni.

Perkongsian Anor Liza di facebook, rata-rata membuatkan netizen mengalir air mata dan sebak akan nasib yang menimpa kanak-kanak malang tersebut.

 

Ayah pukul pakai WAYER periuk nasi!!! Dengan alasan dia turun pergi bermain..

Mane rasa kasih seorang ayah yang mempertahankan anak dia?? 
Mana kasih sayang seorang ibu yang belai dengan lemah lembut??
Mana semua rasa tu?? 
Manor tak tau nama dia siapa..dia balik kedai lalu depan manor dengan baju belakang berdarah.. 
manor tanya kenapa.. Jawapan dia Ayah pukul pakai WAYER periuk nasi!!! Dengan alasan dia turun pergi bermain..
???? ya ALLAH ..
Semoga Allah lindungi kamu wahai anak…
Harap orang keliling tolong lah ambil tahu kalau ade kes MENDERA macam ni.. ?

Sumber : Facebook

Status beserta gambar yang dimuatnaik semalam sehingga kini telah mendapat 8.2 likes dengan 6.1k shares di laman media sosial.

Apa yang lebih menyedihkan kanak-kanak lelaki berusia 13 tahun ini merupakan seorang OKU dan dia tinggal bersama ibu kandung dan bapa tirinya.

 

Mangsa dah lama di dera cuma kes ni kantoi sebab….

Dipercayai rumah yang berlampu di tingkat satu merupakan rumah pelaku – Sumber masyarakat setempat

Menurut maklumat yang admin terima, kejadian berlaku di Flat Blok B Desa Melayu Bakar Batu, Johor Bahru dan mangsa sebenarnya sudah lama di dera, cuma kes kali ini terkantoi sebab ada individu nampak kanak-kanak ini berjalan dengan belakang bajunya penuh darah..kalau lah tak kantoi, apa lah nasib budak tu agaknya.

“dapat info..pelaku dok blok b desa melayu bakar batu…dh kena tangkap dgn polis..kantoi pagi tadi sebab ada jiran nampak baju budak ni berdarah2..bila ditanya budak tu cakap kena pukul dengan bapak tiri dan mak dia..ni anak bekas suami pertama..”

“nasib baik jiran nampak..kalau tak, xtahu apa jadi pada budak ni..pentingnya kita sebagai jiran ambil tahu and peduli pada kejiranan kita..alasan didera sebab budak tu turun pergi bermain.”

Sumber : Facebook

 

“Jangan masuk fb nanti bapak marah”- Mangsa

Difahamkan ibu kandung dan bapa tiri kanak-kanak lelaki tersebut telah ditahan polis semalam selepas report polis dibuat.

Tapi korang tau tak apa kanak-kanak tu cakap sewaktu dia ditemui dalam keadaan berlumuran darah tu?

Waktu budak ni ditangkap, dia kata jangan masuk fb nanti bapak marah”

Rata-rata netizen yang mengetahui kes ni cukup marah dan kesal dengan tindakan lelaki dan wanita tersebut yang jelas tidak mempunyai sifat perikemanusiaan dan ciri-ciri sebagai ibu dan ayah.

Allahuakbar!! Dosa apa anak ni??

Kalau betul pun anak salah, tegur dengan cara yang elok

Ni bukan mengajar tapi macam nak bunuh anak!

Admin rasa kita sebagai masyarakat yang hidup dalam satu komuniti, kena sentiasa berwaspada dan ambil tahu dengan apa yang berlaku dalam kejiranan kita.

Kalau kita dengar rumah sebelah ada suara budak terjerit-jerit menangis meronta-ronta sampai dah tak cukup nafas, tolong jangan diamkan diri sebab mungkin budak tu dalam kesakitan atau apa jua kemungkinan.

Sesiapa yang kenal ayah kandung budak ni, mungkin boleh tolong maklumkan tentang apa yang berlaku, mana tahu ayah kandung dia sedar dan sanggup untuk jaga kanak-kanak ni.

Baca : Anak mati baru nak menyesal Dah Letak Bendera Amaran Tapi Pengunjung Masih Tak Endah Larangan Dekati Pantai?

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.