“Eleh dia pun fake perempuan boleh pulakk”- Sajat Lapor KPDNHEP Dakwa Bengkung Kena Ciplak, Tapi Netizen…

Siapa tak kenal dengan usahawan kosmetik Nur Sajat atau Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman,34 tahun apa sahaja yang dibuat pasti akan mencuri tumpuan masyarakat.

Terbaru semalam Sajat buat aduan dekat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) mendakwa produk bengkungnya diciplak individu tidak bertanggungjawab sehingga menyebabkan dia kerugian ratusan ribu ringgit, lapor Astro Awani.

Sumber : Malaysiakini

Katanya, dia dah mengesan aktiviti tidak bermoral itu sejak tahun lalu dan mengatakan yang produk bengkung ciplak tersebut dijual dengan harga lebih murah berbanding asli.

Apabila barang tiruan ini dijual, ia seolah ambil untung atas angin kerana menggunakan nama dan wajah saya. Apa yang saya dapat tahu, produk ini ada yang dijual dengan harga RM39 biar pun harga sebenarnya adalah RM139.”

Malah katanya dia juga telah ambil tindakan terhadap 2 premis di Sungai Udang, Klang dan Chow Kit pada Mei lalu kerana menjual bengkung tiruan milikinya.

Namun disebalik kekecewaan Sajat terhadap individu yang menciplak produk bengkungnya, lain pula kisahnya dalam kalangan netizen.

Lebih-lebih lagi selepas Sajat memuatnaik posting mengenai aduan yang dibuat terhadap bengkung ‘fake’ tersebut.

Sumber : Kosmo

Korang kalau bab ni memang laju eh, kalah keretapi laju kat jepun tu. Tak baik tau.

 

Baca : Ketiak masam sangat naik kulat kot Ketiak Sajat Kena Alergik Lepas Stress Terima Berita Sensasi Tukar Jantina?

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.