“Adik aku tau paw je” – Cara Abang Ini Bagi Duit Kat Adiknya Buat Netizen Tersengih

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Air yang dicincang tidak akan putus. Itulah peribahasa yang paling tepat tatkala menggambarkan ikatan kekeluargaan yang utuh dah erat.

Kali ni admin nak share pasal satu cerita adik beradik ni. Si adik ni nak guna duit, apa yang di buat dia minta dekat abangnya lah kan. Walaupun abang dia tak respon Whatssapp, tapi adik dia tu still dapat duit. Nak tahu macam mana? Cuba tengok tweet kat bawah oleh @anishaazhar ni

 

Nak amik RM100

Perghh senang je dapat duit dari abang macam tu. Tapi betul lah tu, kita sebagai yang lebih tua berbanding adik-adik kita yang lain kena lah bantu dorang. Hulur duit kalau mampu, kalau tak belanja makan ke takpun tolong isi minyak kereta pun boleh.

Untung memang untung, nak pulak dapat abang kakak yang gaji besar. Perghh mewah betul hidup. Tapi nak paw tu beragak lah ye, jangan seronok sangat nak paw sampai miskin kawan tu.

Alhamdulillah. Bagus dapat adik macam. Doakan abang murah rezeki. Ke ada agenda tersembunyi? Kalau dia murah rezeki, boleh paw banyak lagi. 

Yang jenis macam ni pun banyak gak. Tak bayar balik tapi kalau adik dia minta apa-apa terus bagi je. Semoga murah rezeki selalu. Untuk korang yang anak sulung tu, berdoalah adik-adik korang tak kuat sangat paw korang. 

 

Baca: “Kalau adik aku, aku pijak je” – Lelaki Nak ‘Melawak’ Rosakkan Kasut Abang Tapi Kena Kecam Netizen

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.