in

“Salah scan tu Bhai” – [VIDEO] Gelagat Lelaki Ini ‘Scan’ My Sejahtera, Buat Netizen Terhibur

Ft Scan

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

MySejahtera merupakan aplikasi yang dibangunkan oleh kerajaan Malaysia untuk membantu dalam pengawasan penularan wabak Covid-19 di dalam negara. Kebanyakan premis dan tempat-tempat awam akan menyediakan kod QR MySejahtera untuk  membolehkan pengunjung check in.


Dalam perkongsian @cikbuddysahaja, dia telah memuat naik video di akaun Tiktok miliknya yang menunjukkan seorang pekerja kontraktor bangunan salah imbas kod QR MySejahtera.

@cikbuddysahaja

ape hal enkau ni bay.dia scan gambar bukan nya my sejahtera.????#masukberanda#?‍♂️ #yang penting scan

♬ suara asli – cik buddy❤️?? – cik buddy❤️??

“Sediakan panduan imbas kod QR”

Untuk masuk ke kawasan pembinaan, seorang pekerja perlu mengimbas kod QR MySejahtera yang disediakan di pintu masuk. Panduan sebelum masuk ke tapak pembinaan telah disediakan oleh pihak pengurusan di situ. Gambar contoh nak scan pun ada tau.

“Tak tahu Bahasa Melayu kot”

Tapi korang tengok la lelaki tu! Dia yang merupakan salah seorang pekerja di tapak pembinaan tersebut tidak imbas kod QR MySejahtera akan tetapi dia mengimbas gambar contoh panduan yang terdapat di bahagian masuk kawasan itu. 

Video yang dirakam oleh pemilik akaun Tiktok ini telah mendapat lebih daripada 200 ribu tontonan sehingga kini. Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen terhibur dengan perbuatan lelaki itu dan beranggapan bahawa lelaki yang merupakan seorang warga Bangladesh itu tidak tahu membaca.

Komen Mys

Pemilik akaun Tiktok ini sempat merakam adegan kelakar lelaki itu dan terus menegur perbuatannya. Sempat lagi kau gelak eh,hahaha.

Kalau tak tegur mesti sampai malam dia dekat situ tak masuk-masuk kerja.

Baca: “Menganjing kuat ni” – [VIDEO] Saja Jalan Lambat Gelagat Oyen Buat Netizen Terhibur

Kucing E1632283190433

Sumber: Tiktok

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.