in

Usahawan Wanita Berjaya Ini Beri Inspirasi Hebat Buat Wanita-Wanita Lain

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Kebelakangan ini kita selalu baca kisah masalah rumah tangga. Suami curang, isteri serang suami dan bertindak di luar kawalan dan macam-macam lagi.


Seperti biasa, ada yang memberi komen negatif, ada yang komen membina dan menyokong. Pelbagai spekulasi mula timbul sehingga mungkin menimbulkan fitnah (kalau tak betul apa yang dihebohkan orang ramai)/

Berikutan itu, seorang wanita bernama Joy Revfa Sofia kongsi kisah lampau beliau dan beri kata semangat dan motivasi untuk wanita-wanita di luar sana.

“Biar Allah je yang balas”

j

“Betapa dahsyatnya doa wanita teraniaya sehingga doa itu dibawa atas lindungan awan dan membuka pintu-pintu langit”

Kenapa beliau berkata begini? Rupanya, Joy pernah mengalami nasib yang sama suatu ketika dahulu.

[sociallocker id=1666]

“Syukur, sehingga kini saya pun masih tidak percaya, saya berjaya bina empire sendiri dalam masa yang singkat”

jj

Apa yang ingin disampaikan beliau adalah, jangan lupa pada Allah ketika ditimpa ujian sebegitu. Sebaliknya berdoa lah padaNya diberi kekuatan dan betapa hebatnya doa wanita yang dianiaya. Apa pun yang terjadi dan menimpa diri anda atau keluarga, biar lah Allah yang membalas perbuatan jahat mereka yang melakukannya.

m2 m6 m7

[/sociallocker]

Antara kata-kata Joy yang banyak memberi semangat dan inspirasi kepada wanita lain:

“Don’t marry rich. Be rich”

Joy yang juga seorang ibu tunggal kini sudah mempunyai syarikat kosmetiknya sendiri dan berjaya bangkit dari keperitan hidup yang dialaminya suatu ketika dahulu.

m1 m3

joy3

m5 m8

“Tidak hidup mewah, gaya elit dan kahwin dengan lelaki kaya raya pun tidak mengapa. Asalkan ada duit sendiri, bisnes sendiri, rumah sendiri, office sendiri, kereta sendiri, baju dalam sendiri, makan pakai pun semua sendiri – Joy Revfa Sofia”

Semoga kata-kata dari Joy dapat memberi inspirasi kepada wanita di luar sana dan terus bersemangat untuk bangkit daripada ditindas atau dianiaya

the proud family

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.