“Kalau betul, satu dunia kena scam” – Cerita Baru Mengenai Kanak-kanak yang Dibuli, Rupanya Seorang ‘Pelakon’?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Baru-baru ini kecoh di media sosial seorang kanak-kanak berumur sembilan tahun dibuli dan mempunyai niat untuk mengambil nyawanya sendiri.

Selepas semua kekecohan itu, timbul beberapa tweet dan artikel yang mendakwa kanak-kanak itu bersama ibunya adalah scammmer. Cuba korang tengok tweet oleh @orphaned_annie kat bawah dan nilai sendiri.

Kalau betul, satu dunia kena tipu

Admin taknak bagi jawapan samada benda ni memang betul ataupun sekadar helah scammers. Terpulang untuk korang nak percaya atau tak.

Semua orang ada kemungkinan untuk dibuli, tak kira pelakon ke model ke pekerja dekat mana-mana syarikat swasta atau kerajaan. Kalau ada orang kena buli, baik laporkan kepada pihak berkuasa sebelum apa-apa perkara tidak diingini berlaku.

Betul, kalau seorang yang method actor ada kemungkinan dia mampu buat macam tu. Admin rasa dia memang kena buli sebab dia dah lah ada kekurangan, dwarfism tu. Kesian gak kat dia actually.

Admin rasa cara betul untuk tangani kes buli ni ialah dengan kaunseling dan didik orang-orang yang terlibat dengan buli. Tak kisah mangsa ataupun orang yang buat tu. Semua kena didikan pasal bahaya buli ni.

Kalau kita ingat balik kejadian bunuh diri yang berlaku, semua orang yang buat tu nampak happy dari luaran. Renung-renungkanlah.

 

 

Baca: “Remuk hati mak ayah kalau tengok” – [VIDEO] Buli Dalam Bilik Darjah Mangsa Hanya Diam Kawan-kawan Pula Bersorak

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.