“Inilah calon bidadari syurga”- Ramai Tergamam Lepas Dengar Wanita Kurang Siuman Ini Alunkan Ayat Al-Quran

Setiap orang mempunyai aturan hidup masing-masing, ada yang kaya tapi tak berasa bahagia, ada yang susah tapi hidupnya penuh gembira dan banyak lagi kisah hidup lain.

Cuma apa yang admin nak kongsikan kali ini lebih istimewa, mengenai kisah hidup seorang wanita ‘gila’ yang pada mata kasar dilihat selekeh dan hanya layak berada di kaki jalan, tapi lepas sahaja wanita ini membuka mulut, ramai yang tergamam.

Korang dengar sendiri ayat yang dialunkan wanita ini.

 

Subhanallah..!!
Orang gak waras tapi suaranya merdu skli.
Smoga ALLAH SWT memberikan kesehatan padanya.
Amiinn

Subhanallah..!! Orang gak waras tapi suaranya merdu skli.Smoga ALLAH SWT memberikan kesehatan padanya.Amiinn

Posted by Rahcman Payuyu on Friday, September 27, 2019

 

Admin cuba mengenalpasti dimanakah video ini diambil, bila dengar dialek dalam video ini seakan akan dialek Minang di Indonesia tapi wallahualam.

Malah admin juga cuba mencari surah atau bacaan yang dialunkan wanita di dalam video ini, namun dalam komen sendiri tidak dapat menyatakan surah atau bacaan mana, cuma ada yang mendakwaan bacaan ini bercampur-campur.

Namun rata-rata memuji ‘kecantikan dan kehebatan’ wanita tersebut meskipun dalam keadaan yang sebegitu.

Mungkin dia wali” Allah yg tdk mau terusik dgn dunia yg penuh kemewahan ini

Sumber: Facebook

 

Apa yang admin nak tekankan disini ialah, meskipun pada pandangan umum orang sebegini dipandang hina atau direndah-rendahkan martabatnya tapi jangan kita lupa, mereka juga manusia yang mungkin amalan dan kedudukan mereka lebih tinggi daripada kita.

Baca : Masya Allah mumtaz ya habibati Lebih 29k Retweets, Video Adik Comel Usia 4 Tahun Baca Hadis  Terjemahan Al-Quran

 

 

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.