“I was really panic and worried” – Cikgu Risau Pelajar Kena Buang Sekolah, Sekali..

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Orang kata zaman sekarang antara zaman paling mencabar memegang jawatan sebagai seorang guru.

Tak sama dah perangai budak dulu-dulu dengan zaman kini, tak boleh disentuh, tak boleh dipukul, tak boleh didenda.

Guru cuba lerai pelajar bergaduh dan bertumbuk

Habis macam mana nak hadap kalau jumpa pelajar macam ni? Sampai bertumbuk dalam kelas.

Aksi seorang guru yang cuba meleraikan pergaduhan dua orang pelajar Tingkatan 5 berjaya menarik perhatian di Twitter.

Sumber: Twitter

Dalam video berdurasi 1 minit 33 saat itu, guru berkenaan dilihat kelam-kabut mengejar pelajar-pelajar berkenaan, bergaduh hanya kerana sebuah buku.

“Eh, eh eh..tolonnggg!”

Dalam video tersebut, kita bolehlah dengar cikgu sampai menjerit-jerit meminta mereka berhenti bertumbuk.

Antara yang dapat didengar termasuk dia meminta tolong pelajar-pelajar lain menghentikan pergaduhan itu.

Tapi rupa-rupanya?

Laaaaa..sakit jantung cikgu tu agaknya dapat surprise macam ni!

Kelas nakal, tapi sayang cikgu

Menurut Ilhan Zakaria yang memuat naik video berkenaan di akaun Twitternya, mereka saja membuat kejutan itu sempena hari lahirnya.

Walaupun mereka sedikit nakal tapi dia menegaskan seluruh kelas sangat menyayangi guru berkenaan.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Tambah Ilhan lagi, mereka akan mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada penghujung tahun ini.

Mungkin ini salah satu cara untuk bergurau senda dan sampaikan yang mereka sayangkan cikgu!

Sanggup kejar sampai luar sebab nak stop gaduh

Netizen pun sama-sama terkejut dan terharu melihat video dikongsikan itu.

Semuanya disebabkan oleh naluri keibuan dan tanggungjawab cikgu yang terserlah kat situ.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Cikgu-cikgu macam nilah yang kita patut viralkan. Nampak betapa dia ambil peduli dan sayangkan anak-anak muridnya.

Ini tak, sikit-sikit nak marah cikgu usik anak kat sekolah tu. Manja sungguh aih!

Baca: “Mungkin anak ini sehelai saja baju sekolah..” – Cucikan Baju Sebab Kesian, Bukti Kasihnya Cikgu Pada Pelajar

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Suraya Roslan

Penggemar graphic tee dan sentiasa berangan-angan untuk mengelilingi dunia.