“Duduk dalam rumah takleh keluar” – [VIDEO] Ayah Bagi ‘Ceramah’ Dekat Kucing Pasal Covid-19

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Dalam proses Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang masih berbaki 8 hari lagi semua rakyat Malaysia masing-masing duduk dalam rumah untuk mematuhi arahan tersebut. Nak keluar rumah hanya atas urusan penting je yang dibenarkan.

Hal in demikian kerana kes wabak Covid-19 semakin hari semakin meningkat. Bukan hanya itu, kadar kematian akibat wabak ini juga turut meningkat.

Pada masa yang sama, ada adegan lawak yang dilakukan oleh netizen sewaktu berada di rumah selama proses PKP ni dilakukan. Contoh macam video viral Twitter melalui akaun @sofiaruddy menunjukkan ayahnya sedang memberi ‘ceramah’ kepada empat ekor kucingnya untuk tak keluar rumah selama PKP ni.

Korang boleh tengok macam mana kucing-kucing tu khusyuk dengar ‘ceramah’ daripada tuannya dan seakan-akan faham dengan apa yang diberitahu. Semua duduk diam dan fokus dengan lukisan yang diletak dihadapan mereka.

Majoriti netizen terhibur dengan gelagat kucing-kucing tu yang ‘mendengar kata’.

Depan sekali tu paling fokus

Betul bosan tu

So, korang yang lain duk rumah je, nak keluar pun kalau nak beli keperluan harian ata ada urusan penting je. Ikut arahan PKP okay ?

Baca : “Kena duk rumah je” – [VIDEO] Aksi Comel Empat Ekor Kucing Nak Keluar Rumah Tapi Dilarang Sebab ‘Kerajaan Tak Bagi’ 

 

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fadilah Rofiie

Suka dengan aktiviti lasak. Juga penggemar makanan pedas, senang cerita tak pedas tak makan. Maybe lagi selesa pakai sneakers daripada heels