in ,

“Alhamdulillah? Biar betul bersyukur sebab mencuri?” – Wanita Ini Bangga Tunjuk Barangan Yang Dicuri Dari Hospital

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Seperti yang kita tahu, semua frontliners yang berkhidmat di hospital atau fasiliti kesihatan ketika ini sedang bertungkus-lumus untuk menangani pesakit-pesakit Covid-19. Kadang-kadang mereka tak cukup kelengkapan seperti face mask, glove dan hand sanitizer sebagai alat perlindungan sewaktu merawat pesakit Covid-19.

Syukur ada individu yang prihatin untuk menyumbangkan kelengkapan ini kepada pihak hospital supaya para frontliners dapat menggunakannya sewaktu berkhidmat.

Namun, ada individu yang tak bertanggungjawab dengan bangganya upload gambar dekat Facebook mengatakan yang dia dapat ambil mask, glove dan sanitizer daripada Hospital Serdang. Dia memperoleh barangan tersebut daripada abangnya yang didakwa bekerja di hospital berkenaan.

Melalui posting seorang pengguna Facebook Mohd Khairul Izwan, dia menegur perbuatan individu tersebut dan menggesanya agar mengembalikan semula barangan hospital yang telah diambilnya itu.

Dia berkata, dengan perbuatannya ini para frontliners akan kekurangan barangan tersebut dan risiko untuk mereka dijangkiti virus itu akan meningkat.

“Ada hospital yang sampai kena catu barangan tersebut kerana stok yang semakin berkurangan”

Tindakan individu tersebut mengundang kemarahan netizen kerana sikapnya yang tidak bertanggungjawab sesuka hati mengambil barangan hospital yang sangat diperlukan oleh frontliners untuk merawat pesakit-pesakit Covid-19.

Ahamdulillah ? Biar Betul ? 

Contoh manusia yg takda otak

Senang hati pulak tu beritahu satu dunia

Janganlah selfish, kalau betul memerlukan cari dari sumber yang betul. Bukan ambil sesukati hati. 

Baca : “Kena pakai rantai besi kot” – Doktor Bengang Hand Sanitiser Dekat Hospital Asyik Kena Curi 

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: