“Kau Pakai Topeng Apa Ni? Buruk Sial” – Lelaki Ini Luah Rasa Terkilan Rupa Paras Dicaci dan Dihina

Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:



Setiap manusia ciptaan Tuhan ada keistimewaan nya. Kita sebagai manusia tiada hak untuk mempertikai atau memperlekeh sesama manusia terutamanya dari segi paras rupa. Ye, di zaman serba canggih ini masih wujud manusia yang ‘mulut takde insurans’ dan berani mengutuk secara terbuka.

Seperti yang dilalui lelaki ini apabila rupa parasnya dihina secara terbuka. Lelaki yang dikenali sebagai Alip menyatakan rasa kecewa apabila paras rupanya dicaci di laman Instagram beliau. Semoga lelaki ini terus tabah dengan manusia mulut longkang macam tu!

“Dah tau muka buruk, rambut tu biar la elok sikit”



a1

Wait, what? Tiada manusia yang sempurna di muka bumi ini dan tiada siapa pun seharusnya mengeluarkan kata-kata macam ni. Memang tak patut. Bukan itu je, tengok ni pula…

“Gua syor lu jangan main insta kalau lu sedar lu muka hodoh + cacat !”

a2

Team Coco conan obrien rude thats so rude that's rude

Bukan dia minta untuk dilahirkan begini, jaga lah pertuturan. Cuba fikirkan perasaan orang seperti ini. Sudah lah kurang keyakinan diri, eh malah dihina pulak dengan orang macam ni.

a6

a3

Kebanyakkan netizen menunjukkan rasa simpati dan beri kata-kata semangat kepada Alip selepas post beliau mendapat perhatian ramai. Bagus lah, dengan kata-kata begini mungkin dapat meningkatkan keyakinan diri Alip dan tidak lah terasa disisihkan (Alhamdulillah!)

a7

“Abaikan segala apa orang nak cakap”

a8

“Setiap orang dilahirkan berbeza”



a9

Korang yang jenis suka jadikan paras rupa orang lain sebagai bahan lawak ni takde hati dan perasaan ke? Buat lawak dengan kurang ajar itu dua perkara yang berbeza dan obviously lah bila korang ejek rupa paras orang lain tu kurang ajar namanya!

shame

Bayangkan anda atau ahli keluarga dijadikan bahan lawak macam ni. Sedih, malu, kecewa, semuanya ada lah. Sudah sudah lah dengan perangai macam ni. Dah nak masuk 2017 dan masih ada yang jadikan paras rupa orang lain sebagai satu jenaka. (Ingat lawak ke?) HA-HA
Kepada Alif, anda adalah satu anugerah Tuhan yang istimewa. Abaikan kata-kata, cacian dan hinaan orang lain. Jadikan ia pembakar semangat untuk anda jadi manusia yang lebih kuat dan tabah! 😀
a5
Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:


Written by Sue Idris

Suka thriller movies, suka kucing, suka makan, suka kopi, suka melancong, suka shopping, suka berangan, eh suka semua lah!