in

Cuma RM 300 Sekepala, Resort Terapung Yang Indah Di Thailand Ini Lebih Murah & Cantik Seperti Di Maldives!

Thailand

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Bagi yang tengah merancang untuk berbulan madu dan ingin bercuti dengan rakan-rakan pada musim hujung tahun ini, terdapat satu lokasi di Thailand yang harganya murah tapi pemandangannya tak ubah macam kat Maldives.



Pemandangan indah, harga pun jauh lebih murah daripada kita nak habiskan ribuan ringgit hanya untuk penginapan sahaja. Satu kepala dalam RM 300 je kalau nak menginap di Z9 Resort ni.

 

Harga satu bilik bermula RM 620 

E25B
Sumber : z9 resort       

Lokasinya tak sampai 4 jam jika anda travel  dari Bangkok bilik-bilik dekat,Z9 Resort yang terapung di tasik ni menggunakan struktur-struktur yang mesra alam. Menurut sumber, ia diperbuat daripada kayu yang dibuang dan bahan buangan lain.

6C4C

D76A

Resort ini siap pada tahun 2017 dan menerima anugerah Interior Design Awards pada tahun 2018. Z9 Resort ini mempunyai 20 bilik, sesuai untuk pengunjung datang beristirehat.

5C1E

Apa yang ‘mengindahkan’ lagi tempat ini adalah, setiap bilik ada private terrace dan view yang menarik, berhadapan dengan tasik dan gunung-ganang.

Jadi ini memang port sesuai untuk korang melihat keindahan sunrise.

 

Dua jenis tempat menginap, pakej termasuk breakfast

9928

B8Fd
Dekat resort ni ada dua jenis bilik, satu ‘Escape North’ ada 10 unit dan satu lagi ‘South the scene’ ada 5.

A590
Sumber : facebook

Tempat menginap ‘South the Scene’ kecil sikit berbanding dengan ‘Escape North’, tapi dua-dua jenis tempat menginap ni ada view.

200C

Bilik ‘Escape North’ ni boleh muat 3 orang, tapi ada juga sediakan extra bed. Kat sini pakej booking termasuk breaksfast.

 

Aktiviti menarik

View this post on Instagram

#erawan #waterfalls #thailand #wakajki

A post shared by Katarzyna K (@katvonhell) on

Ada juga beberapa aktiviti menarik yang korang boleh cuba kalau menginap kat sini, antaranya kayak, jet ski dekat tasik dan berkunjung ke air terjun 7 tingkat, Erawan Waterfall. View dia sumpah lawa.

Lokasi air terjun ini tak sampai 40 minit dari resort tu, korang boleh drive atau naik pengankutan awam dari bas stesen Kanchanaburi untuk ke Erawan National Park.

Kos per entry cuma RM 41 untuk pengunjung dari luar macam kita ni. Korang boleh check sendiri lokasi dia kat sini.

 

Baca : 9 Lokasi Percutian Muslim Friendly di India. JOM!

India

 

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.