“Harimau tu dah takde rumah” – PERHILITAN Berjaya Tangkap Harimau ‘Jinak’ di Terengganu

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Baru-baru ini kecoh dengan kehadiran Pak Belang yang masuk ke kampung di Terengganu. Kehadiran harimau yang macam terpinga-pinga dan nampak macam kelaparan tu cepat diberi perhatian oleh pihak PERHILITAN.

Ini tindakan susulan yang pantas dan efisyen dari pihak PERHILITAN untuk menyelamatkan Pak Belang ini

Kesianya Harimau tu..

Kesian admin tengok harimau tu. Kurus kering, mesti tak cukup makan. Iyelah semua tempat kita nak tebang, habis makanan dan rumah dia dah takde.

Bagi lah dia makan banyak sikit. Nanti dah sihat dan bermaya sikit, hantar balik masuk hutan. Haiwan ni ada naluri pemburu, kesian kalau simpan dia lama-lama. 

Nanti kalau nak lepaskan masuk hutan, jangan bagitau dekat media sosial. Takut nanti orang yang tak bertanggungjawab tu pegi memburu pulak. Mintak-mintak lah Pak Belang selamat. 

Begitulah harapan kami semua pada harimau ni dan harapan kami kepada pihak PERHILITAN. Marilah kita doakan yang baik-baik aja untuk maskot negara kita. 

Jutaan terima kasih daripada kami untuk PERHILITAN kerana bertindak dengan pantas dan cemerlang demi menyelamatkan warisan dan ikon negara kita ini. Keep up the good work!

 

Baca: “Ni petanda apa ni?” Dua Fenomena Luar Biasa Berlaku di Terengganu, Sepasang ‘Paus Pembunuh’ & Harimau Datang ‘Melawat

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.